srijeda, 23. studenoga 2011.

Neka te ne zaloste rijeci losih ljudi i zavidnika...
Covjek dobija nagradu ako se strpi na uvredu i nepravedne kritike. Njihovi prigovori ustvari, samo govore u prilog tvojoj vrijednosti. Znaj da se ljudi ne osvrcu za mrtvim psom, kao sto propali i izgubljeni ljudi nemaju zavidnika. Sada cemo navesti neke stihove od brojnih pjesnika koji su jako lijepo opisali i opjevali ovakve situacije. Zehir je kazao: "Ljudima kojima se na blagodati zavidi Allah Svoje darove nece uskratiti." Drugi pjesnici kazali su: Vidjet ces kako se velikanima zavidi Dok za tersovima niko ne mari. Mladicu zavide jer ga ne mogu stici, Tako mu ljudi postaju ljuti dusmani, Bas kao sto zavidnice lijepih djeva govore Kako su im lica nakazna, stvorena za poruge. Evo, zele mi na smrti zavidjeti Zar se i u kaburu toga nece rijesiti. "Ako tugujes zbog govora klevetnika, Znaj da nema dobra covjeka bez zavidnika. O plemeniti brate, uvijek ce te klevetati Jer samo propalici niko ne zavidi. Ako mladic u slavi nebo dotakne, Neprijatelji ce mu biti brojni kao zvijezde. Svakojake ce mu kletve sticari Samo zato sto ga u dobru nisu dostigli." Musa, a.s., zamolio je svoga Gospodara da ga oslobodi ljudskih uznemiravanja i da se osami. Uzviseni Allah odgovorio mu je: "O Musa, ne uzimaj to previse k srcu. Ja sam te iste ljude stvorio i dajem im opskrbu, a oni Me psuju i klevecu!!" U vjerodostojnom hadisu Poslanik, sallalahu alejhi wesellem, prenosi: "Allah Uzviseni kaze: 'Psuje Me sin Ademov i klevece. To mu nikako ne dolikuje. On, kad psuje vrijeme, Mene psuje. Ja sam vrijeme. Dan i noc smjenjujem kako zelim. Kada me klevece, on kazuje kako imam druzicu i djecu. A ja nemam druzice niti djece." Dobro je uvijek imati na umu kako pojedinac ne moze usutkati i obuzdati ljudski jezik, kako ne moze sprijeciti nepravedne klevete. Ono sto mozemo jeste cinjene dobra, na taj nacin cemo osvojiti njihove rijeci i sprijeciti kritike. Hatim je kazao: Cuo sam kako me bezrazlosno klevetaju I rekoh: 'Neka te rijeci prodju i nestanu.' I sve cime su me potvorili Nije me u ocaj bacilo." Drugi su pjesnici ovako to ispjevali: "Najteze mi bi kad me glupak okleveta Al zastadoh malo i shvatih da to mi ne smeta. Kada glupan progovori, ne odgovaraj. Sutnja je tada bolja od odgovora svakoga." Pokvareni i izgubljeni ljudi u svakom plemenitom i velikom covjeku vide priliku za ismijavanje i kritiku. "Ako dobrote smatras grijehom mojim, Kazi kako da se za njih iskupim." Bogati ljudi i mocnici pretezno zive u strahu, nemiru i tjeskobi. Njihovo zdravstveno stanje vezano je za materijalne stvari i novac, prije svega. "Tesko svakom klevetniku podrugljivcu, koji blago gomila i prebrojava ga, i misli da ce ga blago njegovo besmrtnim uciniti! A ne valja tako! On ce sigurno biti bacen u Dzehennem! A znas li ti sta je Dzehennem ? - Vatra Allahova razbuktala, koja ce do srca dopirati. Ona ce iznad njih biti zatvorena, plemenim stubovima zasvodjena" (El-Humeze : 1-9). Jedan zapadnji knjizevnik kazao je: "Cini dobro djelo, ali se nakon toga pripremi za bespostene kritike." Sada cu ti dati nekoliko korisnih savjeta koje sam naucio kroz iskustvo. Ne uzvracaj na uvredu, makar ona bila rijec, izreka ili pjesma. Strpljenje i podnosenje uvrede pokopat ce zavidnike i njihove prljave rabote. Dobrota je velicina, a sutnja baca u ocaj dusmane. Za samilost i prastanje postoji velika nagrada. One covjeku donose cast i ugled. Ako je o tebi napisano nesto uvredljivo, znaj da to pola ljudi nece procitati, a druga ce polovica tu klevetu zaboraviti, jer ne znaju povod i razlog za nju. Stoga, ne obracaj paznju na to i ne uzvracaj na uvrede da ne postanes poput tvojih dusmana. Neki mudar covjek kazao je: "Dok se ljudi bave mojim i tvojim zivotima, gube svoj kruh. Ali, zasigurno ce zaboraviti nasu smrt." Pjesnik je kazao: "Sakrij svoje vrijednosti i srecu od aksamlija Jer njima su klevete i zavist hrana najsladja." Skromni i spokojni dom u kojem ima samo kruha razeva bolji je od kuce prepune najukusnijim jelima, a koja je ispunjena galamom i bukom.

Nema komentara:

Objavi komentar